نشان سینه چیست و از کجا پدیدار شده است
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

نشان سینه چیست و از کجا پدیدار شده است

بج سینه را می توان به صورت نشان سینه نوعی وسیله تبلیغاتی است که نمایندگان و کارمندان یک شرکت یا سازمان در رویدادهای مختلف برای نشان دادن برند یا لوگو خود از آن استفاده می‌کنند. نشان سینه را با نام‌های دیگر آن همچون بج، سنجاق، پلاک و گل سینه نبز می‌شناسند. زبان لاتین نیز به آن pin badge گفته می‌شود. این وسیله یک قطعه‌ی کوچک (غالبا فلزی) است که با توجه به لوگو یا همان نشان یک مجموعه طراحی شده است. استفاده از نشان سینه باعث ماندگاری برند و نام سازمان در ذهن مخاطب  خواهد شد.

استفاده از بج یا اتیکت امروزه در سطح جهان رواج دارد و یک نماد خاص در ملاقات‌های رسمی به حساب می‌آید . به‌طور مثال مدیران ارشد سازمان‌ها یا دیپلمات‌ها و مقامات سیاسی کشورها در ملاقات‌های خود از بجی که حاوی لوگو سازمان خود یا پرچم کشورشان باشد، استفاده می کنند.

نشان سینه را – همانطور که از نام‌های دیگرش پیداست – با استفاده از ابزاری مانند مگنت یا سوزن به لباس، کت و مقنعه متصل می‌کنند.

نوع دیگری از اتصال مخصوص بج‌های بزرگتر نیز وجود دارد که آسیب کمتری به لباس وارد می‌کند. با توجه به اینکه استفاده از سنجاق باعث تخریب بافت کت یا لباس کارکنان خواهد شد، از گل سینه مگنتی( آهنربایی ) به عنوان راه‌حل جایگزین برای اتصال استفاده می‌کنند. البته محدودیت و مشکل این نوع اتصال در اندازه بج می‌باشد. در واقع برای استفاده از این نوع اتصال باید ابعاد نشان از دو سانتی‌متر مربع یزرگتر باشد تا آهنربای مخصوص به آن الصاق شود.

تاریخچه بج

 سرگذشت بج سینه طبق شواهد به‌دست‌آمده نخستین مورد استفاده از بج یا نشان به قرون وسطی برمی‌گردد. در این دوران شوالیه‌ها از یک نشان‌واره بر روی زره، سپر یا کلاه خود استفاده می‌کردند تا به‌وسیله آن شناخته شوند. این علامت و نشان‌ها به‌تدریج به نشان خانوادگی افراد تبدیل شدند و فرد دیگری حق استفاده از آنها را نداشت. به تدریج استفاده از این نشان‌ها که در اصطلاح به آنها بج یا بج سینه گفته می‌شود بسیار گسترش یافت. امروزه هر شرکت یا برند معتبری از بج سینه برای معرفی و شناساندن خود استفاده می‌کند. در اروپا نیز همچنان این نشان‌ها توسط خانواده‌های سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: